Rudenį
lyjant vairuokite ypatingai atsargiai
·
Stipriai
lyjant labai padidėja slydimo rizika;
·
Nukritę
šlapi lapai gali būti slidūs kaip ledas.
Hanoveris (Vokietija), 2020 m. rugsėjo mėn. Daugeliui vairuotojų tokia situacija yra žinoma:
nors dangus buvo giedras, oras greitai pasikeitė ir pradėjo stipriai lyti. Kitų
automobilių keliami vandens purslai dar labiau pablogina matomumą, o važiuojant
per vandenį staigus variklio sūkių padidėjimas reiškia, kad padangos prarado
sąlytį su keliu. Tokiu metu labai svarbu neatlikti staigių manevrų, nes net ir
elektroninės saugumo sistemos bus bejėgės, kadangi efektyviam jų veikimui
reikalingas padangų kontaktas su keliu.
„Tokiomis
akimirkomis būtina sumažinti greitį, išlaikyti didelį atstumą iki priekyje
važiuojančių automobilių ir nesukioti vairo, – sako „Continental“ bandymų trasos
netoli Hanoverio „Contidrom“ testuotojas Angelo Perezas-Riemeris. – Jei
automobilio ratai pradėjo slysti, automobilyje su mechanine pavarų dėže reikia
nedelsiant išminti sankabą, o mašinoje su automatine pavarų dėže ir
elektromobiliuose išlaikyti pastovų greitį ir vengti staigių manevrų, kadangi net
ir 80 km/val. greitis gali būti per didelis.“
Pripratę
prie gerų eismo sąlygų vasarą, vairuotojai dažnai klysta manydami, kad stabdymo
kelias bus toks pat trumpas, o valdymas – tikslus kaip visada. Tačiau jie
greitai pastebi, kad stabdyti ir vairuoti reikia gerokai
atsargiau. Itin atsargiai reikia važiuoti per balas ir ilgas provėžas, taip
pat labai pavojingi nukritę lapai ir išvažiavusios žemės ūkio technikos
paliktos vėžės. Lyjant šis „kokteilis“ tampa beveik toks pat slidus kaip ledas
– tą labai gerai žino motociklininkai.
Tokiose
situacijose labai svarbi padangų būklė. „Kuo mažesnis protektoriaus gylis, tuo
mažiau vandens gali patekti į padangos griovelius ir išsisklaidyti, todėl
automobilis daugiau akvaplanuoja, – sako Angelo Perezas-Riemeris. – Populiaraus
„205/55 R16“ dydžio „Continental PremiumContact 6“ vasarinių padangų testai
parodė, kad esant 8 milimetrų vandens sluoksniui, visiškai naujos padangos
užtikrino saugų valdymą iki 86 km/val. greičio, o padangos, kurių protektoriaus
gylis buvo 3 milimetrai, lietėsi su keliu iki maždaug 67 km/val. Esant
minimaliam 1,6 mm protektoriaus gyliui, akvaplanavimas pasireiškė esant vos
48,5 km/val. greičiui – tai yra net mažesniam nei leistinas greitis gyvenvietėse.
Todėl mes visada patariame vairuotojams įsitikinti, kad jų padangų
protektoriaus gylis yra didesnis nei reikalaujamas minimumas.“
Rudenį taip pat verta prisiminti, kad padangos
nėra vieninteliai guminiai elementai, kurie turi būti patikimi. Jei seni
valytuvai paliks vandens dryžius ant priekinio stiklo, matomumas pablogės,
atvažiuojančių automobilių žibintai akins labiau ir padidins vairuotojo
reakcijos laiką. Todėl, ypač rudenį, vairuotojai prieš kelionę turėtų
patikrinti padangų ir valytuvų būklę, taip pat pasidomėti orų prognoze ir
nepamiršti, kad lyjant kelionė bus ilgesnė.