
„Continental“ pagamino rekordinį radarų kiekį
·
„Continental“ jutiklių technologijos jau daugiau
nei 25 metus gelbėja gyvybes ir didina vairavimo komfortą;
·
2025 m. pirmąjį ketvirtį jutiklių sistemų
užsakymų suma siekė apie 1,5 mlrd. eurų;
·
Tikslus kliūčių nustatymas: radarai yra
pagrindinis daugelio pažangių vairuotojo pagalbos sistemų komponentas ir
atveria kelią autonominiam vairavimui.
Hanoveris (Vokietija),
2025 m. gegužės mėn. Šių
metų gegužės 8 d. „Continental“ pagamino 200 milijoninę radarų jutiklių
sistemą. Automobilių pramonėje šis įspūdingas skaičius atspindi lyderio
poziciją, kadangi įmonė užima daugiau nei 20 procentų rinkos, gamindama itin
svarbius saugos komponentus. Tai taip pat rodo mobilumo tendenciją: itin spartų
pažangių vairuotojo pagalbos sistemų diegimą siekiant automatizuoto ir
savivaldžio važiavimo. Pavyzdžiui, nuo tada kai 1999 metais į S klasės
„Mercedes-Benz“ buvo integruotas pirmasis „Continental“ tolimojo veikimo
radaras, iki 2021 m. įmonė pagamino 100 milijonų radarų. O vos po ketverių metų
šis skaičius pasiekė 200 milijonų ir tokia įspūdinga plėtra žymi itin didelį
proveržį naudojant šias pažangias saugos sistemas. Be to, „Continental“
paskelbė, kad vien per pirmąjį 2025 m. ketvirtį iš skirtingų automobilių
gamintojų sulaukė maždaug 1,5 mlrd. eurų vertės užsakymų.
„200 milijonų pagamintų sistemų ir augantys užsakymai
reiškia, kad „Continental“ išsiskiria aukštųjų technologijų inžinerija,
novatoriška dvasia ir individualiai pritaikytais technologiniais sprendimais
kiekvienai automobilių pramonės sričiai, – sako Ismailas Dagli, „Continental“
Autonominio mobilumo padalinio vadovas. – Radarų jutikliai yra svarbiausias
šiandienos ir rytojaus mobilumo komponentas. Be šių sistemų, kurias gamina
„Continental“, autonominis vairavimas būtų neįmanomas.“
Didesnis komfortas ir saugumas: radarai yra svarbiausia
vairuotojo pagalbos sistemų dalis
Sparčiai augantys pardavimai tiesiogiai susiję su
didėjančiu radarų jutiklių kiekiu šiuolaikiniuose automobiliuose. Pažangios
vairuotojo pagalbos sistemos, naudodamos radarų technologiją, užtikrina didesnį
saugumą ir komfortą tiek automobilyje, tiek ir kelyje. „Continental“ turi
plačią galingų radarų sistemų, pritaikytų kiekvienai paskirčiai, gamą. Anksčiau
palaikyti atstumui buvo naudojamas vienas radaras, šiandien jau reikia devynių
ar daugiau jutiklių. Be jau įprastos adaptyvios greičio palaikymo sistemos,
radarai reikalingi ir avariniam stabdymui, aklųjų zonų nustatymui, perspėjimui
apie išvažiavimą iš eismo juostos, automobilio statymo pagalbai ir kitoms
funkcijoms, dažniausiai veikiant kartu su kitais jutikliais, tokiais kaip
kameros, ultragarso jutikliai ar LiDAR technologija.
Radarų revoliucija: nuo novatoriško gaminio iki
aukštųjų technologijų komponentų su mikroschemomis
Per pastaruosius kelerius metus automobiliuose
naudojama radarų technologija visiškai pasikeitė. „Continental“ atliko svarbų
vaidmenį kuriant pirmąją pasaulyje radarų sistemą automobiliams: 1999 m.
„Mercedes-Benz“ savo S klasės modelyje pasiūlė adaptyviąją greičio palaikymo
funkciją. Ši sistema buvo pirmoji, kuri turėjo tolimojo nuotolio radarą, o jo veikimo
atstumas siekė 150 metrų. Nors tuomet ši technologija buvo itin pažangi, visgi
sistema buvo ribota ir, palyginti su šiandieniniais sprendimais, labai didelė
ir sunki – iš viso svėrė 1,3 kilogramo ir buvo maždaug batų dėžės dydžio.
Tačiau net ir tada tiek „Mercedes-Benz“, tiek ir „Continental“ pirmenybę teikė
šiai technologijai, kadangi, skirtingai nuo, pavyzdžiui, infraraudonųjų
spindulių jutiklių, radaras veikia nepriklausomai nuo šviesos ir matomumo
sąlygų, įskaitant rūką ir tamsą.
Šiandieniniai radarai neturi daug bendro su pirmosios kartos sistemomis. „Pavyzdžiui, šiuolaikiniai išmanieji radarų jutikliai turi galingas mikroschemas, kurios tiesiogiai apdoroja iš jutiklio gaunamus signalus ir kartu su duomenimis iš kitų sistemų, tokių kaip kameros, pateikia juos realiu laiku“, – sako Norbertas Hammerschmidtas, Autonominio mobilumo komponentų padalinio vadovas. Šiandien „Continental“ kuriamos itin efektyvios radarų sistemos kainuoja gerokai mažiau nei pirmosios novatoriškos sistemos ir yra vos dviejų degtukų dėžučių dydžio. Jų veikimo nuotolis siekia iki 300 metrų ir jos yra itin tikslios bei gali atpažinti objektus, kurie žmogaus akiai net nėra gerai įžiūrimi. Pavyzdžiui, persirikiuojant greitkelyje jos gali pastebėti iš galo dideliu greičiu artėjantį motociklą, taip pat pamatyti dalinai užstotus pėsčiuosius mieste.