
Prieš 120 metų „Continental“ pristatė
pirmąsias pasaulyje padangas su protektoriumi
·
Pirmosios pasaulyje padangos su protektoriaus
raštu turėjo rankomis išpjaustytus griovelius, šiandien kūrimui naudojamos
skaitmeninės programos ir virtualūs bandymai;
·
Padangų energijos naudojimo efektyvumas,
stabdymo savybės ir dilimas taip pat labai priklauso nuo protektoriaus rašto.
Hanoveris (Vokietija),
2025 m. gegužės mėn. Prieš
120 metų sukūrusi pirmąsias pasaulyje automobilio padangas su protektoriumi,
„Continental“ žengė svarbų žingsnį mobilumo istorijoje. Nors tuo metu
automobilių dar buvo nedaug, tačiau didėjant jų skaičiui, taip pat augant mašinų
svoriui ir variklių galiai, nuolatos didėjo ir reikalavimai valdymui ir
saugumui. Atsižvelgdama į šiuos poreikius, „Continental“ pristatė pirmąsias
pasaulyje padangas su protektoriumi, kurios žymiai pagerino sukibimą ir
sumažino stabdymo kelią.
„Padangos protektorius ne tik išsiskiria raštu, bet ir
daro didelę įtaką automobilio savybėms. Prieš 120 metų, kai buvo pagamintos
pirmosios padangos su rankomis išpjaustytu protektoriumi, „Continental“ sukėlė
tikrą revoliuciją visame pasaulyje. Kadangi tokių padangų paviršius nebebuvo
lygus, jos pasižymėjo gerokai didesniu sukibimu, trauka ir saugumu šlapiame,
apsnigtame ar tiesiog negrįstame kelyje. Šias savybes užtikrina sudėtingas
blokelių, griovelių ir lamelių derinys, – sako Felixas Hübneris, „Continental
Tires“ Pramoninio dizaino skyriaus vadovas. – Šiandien nauji protektoriaus
raštai kuriami skaitmeniniu būdu, virtualiai išbandomi ir tobulinami. Tai mums
leidžia nuolatos gerinti mūsų padangų saugumą ir efektyvumą, remiantis daugiau
nei šimtmetį siekiančia patirtimi.“
Padangų protektoriaus raštas lemia jų saugumą
Padangos protektoriaus raštas, kuris yra automobilio kontakto
su keliu vieta, yra labai svarbus važiavimo saugumui. Padangos sąlyčio su keliu
plotas yra maždaug pašto atvirutės dydžio ir perduoda visas jėgas,
atsirandančias stabdant, bėgėjantis ir vairuojant. Šlapiame arba apsnigtame
kelyje protektorius sugeria vandenį, šlapdribą ar sniegą ir efektyviai jį
nukreipia, gerindamas padangos ir kelio sąlytį bei užkirsdamas kelią
akvaplanavimui. Sukibimas su kelio danga, triukšmingumas, stabdymo efektyvumas
ir dilimas taip pat labai priklauso nuo protektoriaus rašto.
Šiandien protektoriaus raštai yra pritaikomi
skirtingiems segmentams ir paskirtims. Pavyzdžiui, gaminamos lenktyninės ir
itin didelio našumo padangos, skirtos galingiems automobiliams važiuoti dideliu
greičiu. Taip pat yra vasarinės, visasezonės, žieminės, itin atšiauraus žiemiško
klimato ir visureigių padangos. Pavyzdžiui, žieminių padangų, turinčių daug
blokelių, lamelių ir griovelių, raštas yra žymiai sudėtingesnis nei vasarinių
padangų protektorius, todėl jos geriau sukimba su apsnigta kelio danga ir išstumia
vandenį bei šlapdribą iš kontakto vietos.
Technologinė evoliucija: virtualus tobulinimas ir
dirbtinio intelekto pagalba
Prieš daugiau nei 120 metų padangų grioveliai buvo
raižomi rankomis, šiandien „Continental“ padangų kūrėjai skaitmeninius
prototipus bando virtualiai kompiuteryje, naudodami pažangiausias modeliavimo
technologijas. Pradiniai padangų bandymai taip pat atliekami naudojant
kompiuterines simuliacijas, o tam „Continental“ ekspertai vis dažniau
pasitelkia dirbtinį intelektą. Jis ne tik analizuoja didelius duomenų kiekius,
kurie naudojami optimizuoti fizines padangų protektoriaus savybes, bet ir
padeda imituoti padangų veikimą esant skirtingoms sąlygoms. Nauji protektoriaus
raštai yra testuojami ir optimizuojami virtualiai, kol atrenkamas vienas,
pasižymintis geriausiomis savybėmis. Tik tada pagaminamos pirmosios bandomosios
padangos, kurios vėliau kruopščiai testuojamos bandymų laboratorijose. Taip
virtualus padangų kūrimas ir bandymai kasmet leidžia sutaupyti šimtus padangų,
nes jų nebereikia fiziškai gaminti, ir tai padeda tausoti vertingas žaliavas.