Tvaresnės padangos: „Continental“ naudoja sintetinę gumą, pagamintą iš panaudoto aliejaus

·         Padangų gamintojas naudoja sintetinę gumą, pagamintą iš perdirbto panaudoto aliejaus;

·         Žiedinės gamybos dervos taip pat svarbios siekiant padidinti tvarių medžiagų naudojimą padangų pramonėje;

·         „Mes uždarome ciklą: „Continental“ stiprina savo įsipareigojimą žiedinei ekonomikai ir tiesia ateities kelią, – sako Jorge Almeida, „Continental Tires“ Tvarumo padalinio vadovas.

Hanoveris (Vokietija), 2025 m. rugsėjo mėn. Aukščiausios klasės padangų gamintojas „Continental“ gamyboje teikia pirmenybę atsinaujinančių ir perdirbtų medžiagų naudojimui. 2024 metais šių medžiagų dalis vidutiniškai sudarė 26 proc. ir tikimasi, kad iki šių metų pabaigos ji padidės dar maždaug 2–3 procentais, o iki 2030 m. šis skaičius turėtų išaugti iki mažiausiai 40 proc. Be kitų medžiagų, daugiausia dėmesio skiriama aukštos kokybės gumai ir dervoms iš tvarių šaltinių.

 

Sintetinė guma iš atsinaujinančių ir perdirbtų medžiagų bei atsakingai išgaunamas natūralus kaučiukas atlieka labai svarbų vaidmenį tvaresnėje padangų gamyboje. Tai yra ne tik dėl didelio šios žaliavos kiekio padangose, kadangi guma sudaro iki 40 procentų viso padangos svorio, bet ir dėl to, kad gamybai naudojamas gumos tipas labai priklauso nuo atitinkamo komponento ir jo atliekamos funkcijos. „Continental“ automobilių padangos gaminamos naudojant iki 100 skirtingų žaliavų, kurios savo ruožtu naudojamos iki 20 skirtingų individualiai pritaikytų gumos mišinių gamybai.

 

„Mes uždarome ciklą: „Continental“ stiprina savo įsipareigojimą žiedinei ekonomikai ir tiesia ateities kelią, – sako Jorge Almeida, „Continental Tires“ Tvarumo padalinio vadovas. – Pažangūs sprendimai leidžia naudoti tvaresnes žaliavas, tokias kaip sintetinė guma, pagaminta iš panaudoto kepimo aliejaus, arba dervas, pagamintas iš sertifikuotų atsinaujinančių žaliavų.“





 

Sintetinė guma iš perdirbto kepimo aliejaus

 

Guma yra gyvybiškai svarbi pasauliniam mobilumui, o padangą sudarantys komponentai susideda iš įvairių rūšių gumos, pritaikytos skirtingoms paskirtims. „Continental“ daugiausia naudoja dviejų tipų gumą – natūralų kaučiuką ir sintetiniu būdu pagamintą gumą – kurių kiekviena pasižymi tik jai būdingomis savybėmis. Natūralus kaučiukas – tradicinė padangų gamybos medžiaga – naudojamas automobilių ir sunkvežimių padangų protektoriuose, kur guma turi būti itin atspari dilimui. Ji pasižymi ypatingu atsparumu smūgiams ir ilgaamžiškumu, o šios unikalios natūralaus kaučiuko savybės kol kas negali būti sukurtos dirbtiniu būdu.

 

Tuo tarpu sintetinė guma automobilių padangų protektoriuje sumaišoma kartu su natūraliu kaučiuku dėl geresnių stabdymo savybių ir mažesnio pasipriešinimo riedėjimui. Padangų gamintojas vis dažniau naudoja sintetinę gumą, gaunamą iš tvaresnių šaltinių, pavyzdžiui, pagamintą iš nebenaudojamų padangų arba panaudoto kepimo aliejaus.

 

 

Dervos, skirtos tvaresnei padangų gamybai

 

Padangų gamybai „Continental“ taiko holistinį požiūrį. Tai apima ir nuoseklų visų žaliavų išgavimą iš tvaresnių šaltinių. Pavyzdžiui, beveik kiekvienam gumos mišiniui yra naudojamos specialios dervos, kurios užtikrina puikų padangos elastingumo ir atsparumo balansą. Dervos atlieka labai svarbų vaidmenį užtikrinant optimalų gumos mišinio našumą, pavyzdžiui, pagerinant sukibimą su šlapia kelio danga, didinant atsparumą dilimui ir mažinant riedėjimo pasipriešinimą, o tai savo ruožtu mažina transporto priemonės energijos naudojimą. „Continental“ taip pat naudoja žiedinės gamybos dervas, taip palaikant atsinaujinančių žaliavų, gaunamų iš augalinio aliejaus arba panaudoto kepimo aliejaus, plėtrą visoje vertės grandinėje.